OCR:ed block content:
Java-China-Japan-Lijn, te Amsterdam met een Hoofdagentschap
te Batavia, Agentschappen te Semarang, Soerabaia, Makassar, Manila,
Honkong, Swatow, Amoy, Shanghai en Kobe en een Subagentschap te Ocaka.
Opgericht 15 September 1902. Doel: het onderhouden van scheep-
vaart tusschen Nederlandsch-Indie, Oost-Azië alsmede met Amerika.
Ter bevordering van haar doel kan scheepvaart worden ondernomen naar en
van andere landen en deel worden genomen in andere ondernemingen. De
venn. mag assurantie-risico loopen op eigen schepen en ook risico loopen
op andere schepen. Voor het in Juli 1902 met de Regeering gesloten s u b-
sidie-contract, dat 1 Oct. 1918 automatisch eindigde, zie men de
jaarg. 1907, 1908, 1911 en 1922. In Sept. 1928 werd een lijn geopend van Java